Дистанційне навчання (Продовження)


29.05.2020



Вітаю всіх учнів з останнім дзвоником! 

Нарешті шкільні муки залишилися позаду, 
і лунає довгоочікуваний останній дзвоник.

Хочу побажати, щоб за літо отримані знання в голові не вкрилися павутинням,

щоб часу вистачило на повний 
відрив і ульот. 
Нехай відпочинок буде яскравим і 

найкрутішим, нехай дні щастя тягнуться так само довго, як увесь навчальний рік.


Але на канікулах марно часу не гай, 
про правила безпеки  ти
пам'ятай!








Влітку під час відпочинку ти можеш гарно підготуватися до наступного навчального року – прочитати безліч цікавих книжок, рекомендованих  до вивчення на уроках літератури.



Список літератури із української літератури для 5 класу
2. Народні перекази: «Прийом у запорожців»
4. Іван Франко. «Фарбований Лис»
5. Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка»
6. Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон»
8. Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава», «Володимир вибирає віру», «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам» (на основі «Повісті минулих літ» у переказі В.Близнеця)
11. Степан Васильченко. «В бур’янах»
12. Євген Гуцало. «Лось»
13. Григір Тютюнник. «Дивак»
14. Микола Вінграновський. «Сіроманець»
Список творів зі світової літератури для 5 класу
1. Індійська народна казка «Фарбований шакал»
3. Китайська народна казка «Пензлик Маляна»
4. Арабська народна казка «Синдбад-мореплавець» (третя подорож)
5. Якоб і Вільгельм Грімм. «Пані Метелиця», «Бременські музиканти» 
8. Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка»
9. Ернест Сетон-Томпсон. «Снап», «Лобо», «Доміно» 
11. Елеонор Портер. «Поліанна»
12. Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див»

Гарного відпочинку 
та цікавого читання!


26.05-28.05.2020

Літературне читання

 Іван Франко"Мурко і Бурко"

1. Прослухай аудіоказку






Можеш перечитати казку, перейшовши за посиланням.



Дайте відповіді на запитання

1. Кого з героїв забули погодувати?

2. Кого обдурив Мурко?

3. На що видерся Мурко, щоб поживитися голубом?

4. Хто постраждав через свою брехню? 



Чарівні казки Івана Франка "Три міхи хитрощів"





Яка головна думка казки?



Українська мова

Повторення та узагальнення знань за 4 клас

Переглянути відео та запам'ятати:




Математика

Письмове ділення багатоцифрових чисел на трицифрові числа

Усно:



Письмово:




Натуральний ряд чисел. Порівняння чисел 

Переглянути відео та запам'ятати:




Величини. Метрична система мір

Переглянути відео та запам'ятати:







25.05.2020


Доброго ранку!

Гарного дня і відмінного настрою!

Ну що, до ранкової зарядки!




Літературне читання 

Сучасні писменники. 
Оксана Кротюк "Найкраща земля"





НАЙКРАЩА ЗЕМЛЯ


Бідкався ослик
Мамі і тату:
– Як же то прикро –
Не вміти літати!
Мрію побачити
Я з височіні
Гори блакитні,
Переліски сині,
Луки барвисті,
І річку, і поле,
Рідну леваду
І все, що довкола.
Кажуть, на світі
Країн є багато.
Кажуть, життя в них –
Справжнісіньке свято.
Та як в чужинські
Краї помандруєш,
Зараз же рідне,
Своє поцінуєш.
Серцем тоді
Ти побачиш здаля,
Де в білім світі
Найкраща земля.
Я ж зрозуміти
Не можу ніяк:
Справді це так,
А чи й зовсім не так.
Щоб таємницю
Тих слів розгадати,
Хай би там що,
Я навчуся літати. –
І заповзявся,
І заходився!
Спершу у сойки
Він довго учився.
Потім синиця
Поради давала,
Й спритна сорока
Літати навчала.

Досвідом щедро
Ділились чижі,
Горлиці, вивільги,
Дятли, стрижі.
Навіть ворона,
Взявшись у боки,
Гордо й поважно
Давала уроки.
Дивлячись в небо
Зранку до ночі,
Ослик томив собі
Голову й очі.
Вже і на луках
Учився літати,
В полі, на вигоні
І коло хати.
В балці старався,
В зеленім яру.
Ледь не влетів
У борсучу нору.
І хоч наука була
Чимала,
Ослику втіхи
Вона не дала.
Аж нагодилася
З лісу сова.
І прорекла вона
Мудрі слова:
– Копита не крила,
І ослик не птах.
Ніхто ще не бачив
Осла в небесах.
Упертість похвальну
Ти виявив. Втім
Ця істина здавна
Відома усім:
Хоч зблизька дивись,
Хоч дивися здаля,
Найкраща у світі –
Рідна земля.

Дай відповіді на запитання.

1). Про що бідкався ослик?

2). Які птахи давали уроки?

3). Чи навчився літати ослик?


4) Яка земля найкраща?


Математиика


Письмове ділення багатоцифрових чисел на трицифрові числа (ознайомлення). Задачі на зустрічний рух

Виконати усно:





Виконати письмово:



Природознавство

 Добра справа для природи


22.05.2020

Літературне читання



Урок позакласного читання 
Зірка Мензатюк "Як сестрички трішки скарбу знайшли"







Математика 


Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Дії з іменованими числами.


Обчислити: 36 т 60 кг : 60; 2 т : 25 кг; 43 м 24 см : 4.

Порівняти вирази: 76 км : 4 : 2 і 76 км : (4 ∙ 2).


 Визначити порядок дій у виразах . Виконати ділення на двоцифрові числа пояснити, коментуючи .


Природознавство

ЯКІ ПРИРОДНІ ЗАПОВІДНИКИ Є В УКРАЇНІ?


— Заповідники — ділянки землі та водного простору, де зберігають, охороняють і досліджують рослини і тварин, більшість з яких занесено до Червоної книги України.
Національні природні парки — мальовничі місця надзвичайної краси, де можна подорожувати і відпочивати серед рідкісних рослин і тварин.










Основи здоров'я

Заохочення однолітків до здорового способу життя




21.05.2020
  
Українська мова


Повторення. Однорідні члени речення

1. Передивіться уважно відео. 



2. Придумайте 3 речення :

1- з однорідними підметами (хто?, що?)

2 - з однорідними  присудками (що зробив?, що зробить?, що робить?)

3 - з однорідними означеннями (чий? (чия, чиє, чиї); який? (яка, яке, які) ; котрий? Підкреслюється хвилястою лінією)

Пам`ятай про коми та  сполучники!!!

Пограйте у гру



Літературне читання


Все починається з малого

М. Сингаївський "Дощ із краплини починається"


Прочитати або прослухати вірш







ДОЩ ІЗ КРАПЛІ ПОЧИНАЄТЬСЯ

Все — із доброго чи злого —
Починається з малого.
Листя виросте з листочка,
З нитки витчеться сорочка.
З пагінця чи з бруньки — гілка,
З гілки — дудочка-сопілка.
Хліб — з маленької зернини,
Дощ — із чистої краплини
Пагорбок стає горою,
А роса стає водою.
Навіть річечка-ріка
Починається з струмка.



День турботою почнеться,
Кожен за своє береться.
Проганяй мерщій дрімоту
І рукам давай роботу.
І роби невтомно, вміло

Хоч мале, та добре діло.

— Яку пораду дає автор? У яких рядках вірша виражена основна думка?

— Поміркуйте, як можна втілити пораду поета у своєму щоденному житті.


20.05.2020

Українська мова


Повторення вивченого про види речень за метою висловлювання та інтонацією. Однорідні члени речення.





1.  Складіть і запишіть речення, визначте їх граматичну основу.
в’ється, між, швидка, берегів, зелених, річка;
голубі, сонце, у, світле, віконця, зазирає;
на, виблискували, самоцвітами, сонці, роси, краплі.

2.  Запишіть речення і встановіть зв’язок слів.
Вітерець ранковий цвіт рясний гойдає.
Сонце вийшло із-за пишної ниви.
Красою ранньої зорі милується лелека.

3.  Розберіть речення за членами речення. Визначте частини мови.
На осінніх канікулах я гарно відпочив у бабусі.

Тихо і спокійно осіннього дня в лісі.




Перетворіть розповідні речення на питальні і спонукальні.
Андрій читає художню книжку.
Учні заходять у світлий клас.
Діти взяли кошики і пішли до лісу. 

 Поставте розділові знаки в кінці речень. Дайте характеристику речень за зразком.
Зразок: Діти шанують своїх батьків. (Розповідне, неокличне)
Хіба можна не любити свій рідний край
Рідний край є в кожної людини
Любіть, діти, свій рідний край



Математика 


Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами.Ділення іменованих чисел.Розширені задачі на зведення до одиниці


 1.Знаходження частки й остачі  № 1067 ( письмово)

2.Ділення іменованих чисел № 1068 (письмово дівчатка-1стовпчик, хлопчики-2)

3. Знаходження значень виразів № 1069 (письмово дівчатка-1вираз, хлопчики-2)

4.Задача № 1071(письмово).


Зверніть увагу на короткий запис задачі.




5.Задача № 1072(письмово).

Розгляньте  задачу за таблицею, поданою в підручнику на с. 166, а потім розв'яжіть її діями з поясненням.

Я у Світі

 Я - європеєць

б


19.05.2020
Українська мова

Повторення вивченого про частини мови. 



















Літературне читання 


Як римуються рядки. 
В.Рутківський "Як складають вірші"

— Сьогодні ми розпочинаємо ознайомлення із життєвим і творчим шляхом Володимира Рутківського.

Провідний український дитячий письменник Володимир Григорович Рутківський народився 18 квітня 1937 року в селі Хрестителеве на Черкащині в родині вчителів. Його дитинство припало на воєнне лихоліття. Середню освіту Володимир Григорович здобував у Богодухівській, а згодом — Великобурімській середній школі того ж Чорнобаївського району. З цього віку хлопець відкрив у собі нахили і здібності до історичного пошуку, котрі не полишають письменника й досі, спонукаючи не просто писати цікаві історичні твори для дітей, а й відкривати до нього ще не описані, інколи й не досліджені періоди вітчизняної історії. Становленню його інтересу до українських старожитностей сприяло те, що шкільний гурток, старостою якого був Володимир, відкрив у своєму селі залишки найдавнішого на той час поселення в Україні. Вищу освіту Рутківський отримував спочатку в Одеському інституті харчової холодильної промисловості, а за два роки потому перевівся до Одеського політеху, працював на Одеському суперфосфатному заводі, проте незабаром зрозумів, що справжнє його покликання — література. Згодом В. Рутківський закінчив Вищі літературні курси в Москві.
Друкується Володимир Григорович з 1959 року, літературний стаж письменника — понад півстоліття. Мешкає, працює і творить Володимир Григорович в Одесі. 
Володимир Рутківський — лауреат премій ім. М. Трублаїні, ім. Лесі Українки, Міжнародного освітнього фонду ім. Ярослава Мудрого. Володимир Григорович Рутківський став лауреатом Національної премії України імені Тараса Шевченка за історичну трилогію для дітей „Джури” (2007-2010 рр.)

1. Давайте перевіримо, чи уважний ти?
— Де і коли народився письменник?
— Ким були його батьки?
— Чи відразу він став письменником?

2. Уважно прослухай!

За необхідності прочитай у підручнику cт.179-183





Математика


Знаходження значень виразів на сумісні дії з багатоцифровими числами. Розв'язування рівнянь.
 Задачі на спільну роботу




Вирази 1060 (письмово).


Задача 1066 (письмово).

18.05.2020

 Доброго ранку, мої любі діти! 
Доброго ранку, шановні батьки!

Ранок почнемо з ранкової зарядки




Літературне читання


Контрольна робота . Навичка читання вголос (усно)
Прослухати:






Прочитати текст (перейди за посиланням)


Разом з дорослими записати читання на відео та прислати мені на Viber

Математика 


Ділення складених іменованих чисел на двоцифрові числа. Розв'язування задач


Завдання № 1051 (усно).
Завдання № 1052 (письмово).
 Практична робота (№ 1053).
 Задача № 1054(письмово).
Завдання № 1055(усно за бажанням ).

Домашнє завдання.№№ 1057, 1058 (с. 165,письмово).


Природознавство


ЯКА ПОГОДА В КАРПАТСЬКИХ І КРИМСЬКИХ ГОРАХ?

В Україні є гори Карпати і Кримські гори.

Українські Карпати знаходяться на заході України. Вони простягаються смугами з північного заходу на південний схід завдовжки понад 270 км, завширшки 100-110 км.
 Це середньо-високі гори, які мають плавні контури хребтів, округлені вершини. Найбільшу висоту має гора Говерла (2061 ж). Тут багато санаторно-курортних комплексів, оскільки чисте повітря і цілющі води сприяють оздоровленню людей. У Карпатах ростуть такі рослини: едельвейс альпійський, дріада восьмипелюсткова, айстра альпійська; мешкають такі тварини: тритони карпатський і альпійський, саламандра плямиста, трав’яна жаба, квакша звичайна, ящірка прудка, ящірка зелена, вуж звичайний і водяний, гадюка звичайна; дятел, припутель, біловолий і кам’яний дрозд, горихвістка чорна, лелека чорний, орел карлик, беркут, тетерев, рябчик, олень благородний, білка, бабак альпійський, бурозубка, дикий кабан, вовк, ведмідь, кутора велика, летючі миші.
 У ріках Українських Карпат багато окунів звичайних, лящів, щук, верховодок.
                   

Кримські гори вузькою смугою тягнуться вздовж узбережжя Чорного моря. Найвища точка гір — це гора Роман-Кош (1545 лі). Приблизно 200 млн років тому на місці гірського Криму був океан. Про це свідчить те, що частина гір складається з вапняку. Кримські гори належать до низьких гір. Утворення гір триває. Про це нагадують землетруси. Кримські гори — молоді гори. У горах беруть початок річки. Вони мають швидку течію, особливо під час танення снігу в горах.
Па плоских вершинах Кримських гір розміщені гірські луки, їх ще називають яйлами. Яйла означає пасовища.
З ранньої весни на луках цвітуть проліски, шафран, півонії, сині волошки, трапляється й едельвейс кримський.
Рослинність Криму різноманітна. Добре виявлені висотні пояси рослинності. У нижньому поясі ростуть такі вічнозелені рослини: плющ, чисткримський, рускус, суничник дрібноплідний, жасмин, магнолія, гліцинія, кедр гімалайський, мамонтове дерево, пальма, кипарис, лавр, мигдаль, інжир, хурма та інші.
Поширені штучні декоративні насадження парків, виноградників, плодових садів. Верхній, більш вологий, пояс укритий дубовими і сосновими лісами, буками. Подекуди зберігся тис. Зустрічаються кущі малини, шипшини, вовчих ягід. У вологих місцях на скелях стеляться ліани.
Тут мешкають безліч тварин: олень благородний, козуля, муфлон, борсук, кам’яна куниця, водяна кутора, білка темутка, орел-білохвіст, чорний гриф, синій гірський дрізд; у гірських річках є струмкова й райдужна форель.
У Кримських горах є багато карстових печер, глибоких колодязів.
До Червоної книги занесено кам’яну куницю, кримську скельну ящірку, чорного грифа.
У горах Криму багато мінеральних джерел, цілющих озер. У кар’єрах добувають вапняки, пісок, гравій, гальку, глину. Цілюще морське повітря, мінеральні джерела, казкова краса гір — усе це створює чудові умови для відпочинку людей. Тут побудовано санаторії та будинки відпочинку. Люди займаються вирощуванням різних сортів винограду, а також троянд, які використовують для виготовлення парфумних виробів і ліків.




Робота за підручником (с. 165-168)


15.05.2020

Літературне читання 

 Олександр Єфімов „Тут усе є...”.






Математика

Письмове ділення з остачею багатоцифрових чисел на двоцифрові, якщо частка містить нуль одиниць. 

Задачі на спільну роботу


Прочитайте пояснення (за № 1044).

 Виконайте завдання письмово № 1045 (з коментуванням усно).

19 691 : 82 = 240 (ост. 11) 34 568 : 64 (= 540 (ост. 8)

Задача № 1047( письмово)

Запишіть короткий запис задачі.

І н. – 24 хв – 4800 л

ІІ н. – 40 хв – 4800 л

І н. і II н. – ? хв – 4800 л

Розв’язання записують у зошитах окремими діями. Потім можна  скласти вираз для розв’язання задачі і записать.

Задача № 1048 (письмово)
– Розгляньте вирази:
А) 54 • 8; б) 4 • 54; в) 4 • 54 • 8.
– Який з них є розв’язанням задачі № 1048?


Домашнє завдання: №№ 1049, 1050 (с. 163, письмово)


Природознавство

 Контрольна робота 
Природа України



Основи здоров'я

Розвиток творчих здібностей





14.05.2020

Українська мова

 Повторення вивченого про спільнокореневі слова,
 будову слова

                         
- Що таке закінчення?
- Для чого воно служить?
- З яких частин слова складається основа слова?
 - Що закладено у корені? (У корені закладено основне значення слова)
- Чи завжди можна вважати слова спорідненими, якщо корені слів звучать однаково?( Ні. Корені можуть звучати однаково, але слова можуть мати різні значення)
- Які слова називають спільнокореневими?


                           


Вибіркове списування

— Прочитайте текст. Випишіть в один стовпчик різні форми одного слова, в інший — спільнокореневі. Корені виділіть.

РІДНИЙ КРАЙ
Рідне, рідна, рідний — корінь роду й народу. Рідна мати й рідний тато, рідна земля й рідна Україна, рідна мова й рідна школа...
Святі слова тримають нас на світі й учать любові до берегів, між якими з віків у віки тече ріка нашого Народу, нашої нації, нашої України! Школу поставили українці в один ряд із такими словами; які рівноцінні життю,— мама, Україна, мова.
Ми, українці,— нація, яка споконвіку прагне багато знати, а це утверджує нашу віру, що ми вічно будемо на цій землі.

Пройдіть тестування 





Літературне читання 


Ганна Чубач „Найрідніші голоси”. 
Степан Жупанин „Намалюю вітер”.


                          

Вивчити вірш "Намалюю вітер" напам'ять , записати відео і надіслати на Viber


Опрацювання вірша Г. Чубач „Найрідніші голоси”.(c.175)

— Між ким відбувається розмова у творі?
— Від чийого імені ведеться розповідь у вірші?
— Як дівчинка звернулася до бабусі? Поміркуйте, як потрібно читати слова онуки. Чому?
— Як бабуся описала себе? Прочитайте.
— Як ви думаєте, чому бабуся відразу погодилася позувати онучці?
— Поміркуйте, чи вдався дівчинці малюнок. Доведіть це рядками вірша. Як ви розумієте це порівняння?

— Чому автор дала таку назву віршу? 










Комментариев нет:

Отправить комментарий